Thursday, December 31, 2009

Tragedi... di pagi hari (2 hari sebelum tahun baru...)


story its begin…


Pada tanggal 30/12/2009 jam 0600 pagi… aku berkayuh bersama sahabat… Darmia, Mazn, Aida. Seorang pemuda yang tak dikenali memasuki highway AKLEH


First dia tegur Mazn… "dik tumpang tanye…" Mazn dah kehadapan… so dihadapan dia menjawab "SORRY!!!..."


Second… dia tegur Darmia… “dik kampung baru katner?” Darmia melihat wajahnye… dalam hati berkata …”macam aku kenal saja mamat ni… tapi di mana ya…

{di suatu malam ketika melalui jalan yang sama… mamat ni lah yang bertanya soalan yang sama padaku…}


"dik kg baru katne?.."

Mamat ni pun mungkin teringatkan muka Darmia… so dia blah…


Next… lepas roundbout… giliran aku pula… dia bertanya kepadaku

"dik tumpang tanyekeramat ktner?…"

aku jawab kt depan tu…

"leh tunjukkan jalanadik abg xciden…"


dia tolak pedal sit aku… so gerak laju sekali ngan dia… aku kate… jalan terus tu, atas highway… sampai keramat…


"leh tunjuk jalan g keramat…"

{maksudnye tunjuk sampai keramat… (ikut sekali ler)}


"adik abg xsiden nie…"


aku tersedar dia ni ada motif lain… so, aku lekangkan basikal aku dari dia… dia mcm marah… aku pikir nak pecut ke depan… sure dia leh kejar aku… kalu berhenti… dia leh berhenti… kang tangkap aku lak… so, aku pelan kayuh slow… biar dia ke depan… xleh nak ke belakang… pastu dia pandang belakang…


{dalam masa yang sama… Darmia teringat kat aku… so, dia pon pecut… nak selamatkan aku… sambil jerit nama aku… aku tak dengar pon!!!… hehehehe}


Mamat moto tu pandang belakang & nampak Darmia… dia ejek aku & terus blah… fuhhhh…… aku berhenti n tunggu Darmia …


~~~~~~ the End… ~~~~~~


## Berhati-hati di jalan raya… sentiasa berteman walaupun berhampiran rumah anda!!!…

2 comments:

  1. hehehe...aku pun xsangka boleh pecut sebegitu pantas :P

    *yang pasti,1st time terserempak dia masa balik keja jam 12am seminggu sebelum tu kat jalan hamzah depan tangga umah aku.yang sempat aku tgk plat moto dia WLQ jeee.ape2pun,hati2 kengkawan. :)

    ReplyDelete
  2. kita warwar kan kepada semua sahabat... terutama orang kg baru... ini kes bahaya... kalu dpt lukis muka dia lagik baguish... tampal poster n plat kete...

    ReplyDelete

12 Puzzle Flash Game